Sezon 5 Lucyfera wyemitowano przez ponad 1,8 miliarda minut

 Piąty sezon Lucyfera wyemitował w pierwszym tygodniu ponad 1,8 miliarda minut, przewyższając Nielsena i pokonując Paradise and the Last Dragon.



W ostatnim tygodniu „Lucyfer” sezon 5 zgromadził ponad 1,8 miliarda minut transmisji, ponownie przewyższając ranking Nielsena. W oparciu o spin-off komiksu Neila Gaimana z jego popularnej serii The Sandman, Lucyfer gra Toma Ellisa jako tytułowego upadłego anioła. Zmęczony ucieczką z piekła, postanawia przenieść się do Los Angeles, gdzie otwiera klub nocny i zostaje konsultantem w L.A.P.D. Towarzyszą mu Lauren German i Kevin Alejandro jako detektywi Chloe Decker i Dan Espinoza, a także demon Leslie-Ann Brandt Mazikin.

Pierwotnie debiutujący w Fox, Lucifer został odwołany po trzecim sezonie w 2018 roku, ku rozpaczy fanów. Sieć określiła swój wybór odwołania programu jako decyzję opartą na ocenach. Nie wszystko jednak stracone, ponieważ Netflix nakręcił serial jeszcze w tym samym roku. Obecny piąty sezon miał być ostatnim, ale Netflix zmienił swoją decyzję i postanowił odnowić Lucyfera na szósty i ostatni sezon.

Decyzja Netflixa o przejęciu serialu okazała się rozsądna, ponieważ Lucyfer pozostaje w rankingu serwisu streamingowego. Według Deadline program nadal znajduje się na szczycie rankingu Nielsen, który mierzy oglądalność Netflix, Amazon Prime Video, Disney + i Hulu TV. Druga połowa piątego sezonu zakończyła się 28 maja, aw następnym tygodniu (31 maja - 6 czerwca) program wyemitował łącznie 1,8 miliarda minut. 40% więcej niż 1,3 miliarda minut wyemitowanych w poprzednim tygodniu.

Program wyprzedził animowane filmy Disney + Paradise i Ostatni smok, które zajęły drugie miejsce z 1,1 miliardem minut oglądania, oraz inne seriale Netflix, Sweet Tooth i Dirty John, które zajęły odpowiednio drugie, trzecie i czwarte miejsce. Co więcej, Lucyfer uplasował się najwyżej wśród grup demograficznych w wieku od 18 do 34 lat, co stanowiło jedną trzecią programu serialu, choć z uprzedzeniami w stosunku do kobiet.

Jednak ranking jest znaczącym zwycięstwem zarówno Netflix, jak i Lucyfera, co uzasadnia bardziej niż decyzję o wznowieniu serialu na szósty sezon. Należy zauważyć, że ranking Nielsena obejmuje wszystkie 83 odcinki programu, co daje łącznie 67 godzin programu telewizyjnego. Zamiast tego jego najbliższy rywal, Paradise and the Last Dragon, ma łączny czas trwania 117 minut, co jest kolosalną różnicą. Jednak dobrze słyszeć, że Lucyfer pozostaje popularny zarówno wśród fanów, jak i nowicjuszy.

Chociaż program nie rozpoczął się tak szybko, krytycy skarżyli się przede wszystkim na format postępowania karnego, ale wydaje się, że zmienił się znacząco. Kolejne sezony zostały niesamowicie dobrze przyjęte przez fanów i krytyków, a sezony 2, 3 i 4 trwają obecnie w 100% na Rotten Tomatoes. Lucyfer ma potencjał, aby nadal zdobywać trakcję, zarówno pod względem ocen, jak i uznania krytyków, gdy zbliża się do ostatniego sezonu.